Zasady i warunki
I. Postanowienia ogólne
- Niniejsze ogólne warunki umowne (zwane dalej „OWU”) określają prawa i obowiązki związane z zakupem towaru w sklepie internetowym www.unuo.pl i są nieodłączną częścią Umowy Sprzedaży zawartej między Sprzedającym (operatorem sklepu internetowego) a Kupującym. Zawierając Umowę Sprzedaży, Kupujący potwierdza, że zapoznał się z niniejszymi OWU i je akceptuje.
- Niniejsze OWU obowiązują od 5. 8. 2024.
II. Definicje pojęć
- Sklep internetowy – sklep internetowy pod adresem www.unuo.pl
- Sprzedający – spółka handlowa unuodesign s.r.o., z siedzibą: Vožická 329, 391 37 Chotoviny, ČESKÁ REPUBLIKA, IČ: 27380076, DIČ: CZ27380076. Sprzedający jest aktualnie operatorem sklepu internetowego.
- Konsument – każda osoba, która poza swoją działalnością zawodową lub gospodarczą zawiera umowę sprzedaży bądź negocjuje umowę sprzedaży.
- Kupujący – konsument lub przedsiębiorca, który zawiera za pośrednictwem sklepu internetowego Umowę Sprzedaży ze Sprzedającym.
- Zarejestrowany Kupujący – Kupujący, który rozpoczął i w całości ukończył procedurę Rejestracji w sklepie internetowym Sprzedającego. Zarejestrowanym Kupującym może być wyłącznie Konsument, nie może nim zaś być Przedsiębiorca.
- Umowa Sprzedaży – umowa zawarta między Sprzedającym a Kupującym za pośrednictwem sklepu internetowego, której przedmiotem jest zakup towaru.
- Umowa Konsumencka – umowa sprzedaży, umowa o dzieło, względnie inne umowy uregulowane przepisami Kodeksu cywilnego, w przypadku których stronami umowy są Konsument i Sprzedający.
- Towar – przedmioty lub usługi, które Sprzedający oferuje na sprzedaż za pośrednictwem sklepu internetowego.
- Kurier – związany umową dostawca zapewniający dostawę towaru od Sprzedającego do Kupującego.
- Dni robocze – dni w tygodniu kalendarzowym od poniedziałku do piątku z wyjątkiem sobót, niedziel i dni, w których w związku z obowiązującymi przepisami prawnymi przypadają dni ustawowo wolne od pracy.
- Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r., Kodeks cywilny (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 1740 z późn. zm.).
- Kod zniżkowy – sekwencja kilku liter i cyfr, po której wprowadzeniu w odpowiednie pole w koszyku zostanie Kupującemu naliczona zniżka na towar. Kody zniżkowe są udostępniane w ramach akcji reklamowych albo wysyłane drogą mailową.
- Bon prezentowy – kupon zniżkowy zakupiony za pośrednictwem sklepu internetowego, który może mieć postać drukowaną lub elektroniczną. Jego częścią jest kod, po którego wprowadzeniu w odpowiednie pole w koszyku sklepu internetowego zostanie Kupującemu odliczona od jego zakupów wartość podana na Bonie prezentowym.
- Wymiana i zwrot przez sklep internetowy – łatwy sposób wymiany i zwrotu towaru z możliwością rezerwacji nowego towaru za pośrednictwem formularza online w sklepie internetowym.
- Termin wymiany albo zwrotu – Sprzedający zapewnia każdemu Kupującemu (o ile nie postanowiono inaczej na przykład w ramach akcji marketingowej) standardowo okres do 30 dni kalendarzowych na wymianę albo zwrot towaru od dnia odebrania przesyłki z towarem przez Kupującego. Kupujący ma możliwość przedłużenia tego terminu poprzez zakup usług dodatkowych – patrz art. III pkt 9 OWU.
- Recenzje – wszystkie recenzje na unuo.pl pochodzą od zweryfikowanych Kupujących. Każdy Kupujący na adres e-mail podany zamówieniu otrzymuje unikatowy link do wystawienia recenzji konkretnego towaru. Dla jednego zakupionego produktu można wystawić tylko jedną opinię. Po wystawieniu recenzji link jest dezaktywowany.
- Rejestracja – możliwość stworzenia przez Kupującego własnego konta w sklepie internetowym i utworzenia wraz z nim Profilu Kupującego (zwanego dalej „Kontem Klienta”). Na Koncie Klienta przechowywane są informacje o Kupującym, z których obowiązkowe są przede wszystkim: adres e-mail, imię, nazwisko, adres dostawy i adres, na który mają być wystawiane faktury, informacje o zamówieniach, wymianach i zwrotach; opcjonalnie także inne dane nieobowiązkowe, które Kupujący poda sam z własnej woli (na przykład zdjęcie lub data urodzenia). Kupujący ma możliwość usunięcia swojego Konta Klienta w dowolnym momencie. Więcej w sekcji Rejestracja.
III. Postępowanie przy zawieraniu Umowy Sprzedaży
- Propozycję zawarcia Umowy Sprzedaży stanowi umieszczenie oferowanego towaru przez Sprzedającego na stronach sklepu internetowego. Umowa Sprzedaży zostaje zawarta w momencie wysłania zamówienia przez Kupującego. Wysyłając zamówienie, Kupujący potwierdza, że akceptuje niniejsze OWU.
- Towar w sklepie internetowym jest dokładnie oznaczony nazwą i prezentowany jest z reguły wraz ze słownym opisem zawierającym dane o zastosowanych materiałach i innych właściwościach towaru, z tym że w sytuacji, gdy towar został wyprodukowany w różnych rozmiarach i kolorach, Kupujący może wybrać odpowiadający mu rozmiar i kolor, zanim doda towar do koszyka.
- Kupujący dokonuje wyboru towaru włącznie z jego kolorem, rozmiarem i innymi parametrami, o ile taki wybór jest możliwy, i umieszcza towar w koszyku zakupowym, klikając w przycisk „Dodaj do koszyka” („Do koszyka” albo przycisk z symbolem koszyka). W ramach procesu zamówienia towaru Kupujący ma możliwość powrotu do poszczególnych kroków w celu skontrolowania zamówienia i ewentualnej poprawy błędów.
- Do momentu, w którym Kupujący zakończy proces zamówienia klikając w link „Wyślij zamówienie”, a zamówienie stanie się wiążące, Kupujący ma możliwość anulacji zamówienia w dowolnej fazie procesu składania zamówienia towaru poprzez zaniechanie przeprowadzania opisanych powyżej poszczególnych kroków prowadzących do zamówienia towaru i opuści stronę internetową, na której składał zamówienie (sklep internetowy).
- Po wysłaniu wiążącego zamówienia towaru Kupujący otrzymuje na swój adres e-mail, który podał w zamówieniu, potwierdzenie zamówienia, w którym jest zawarty między innymi numer zamówienia i podsumowanie danych zawartej w ten sposób Umowy Sprzedaży.
- W związku z zamówieniem towaru Sprzedający może skontaktować się z Kupującym telefonicznie na numer telefonu podany przez Kupującego podczas składania zamówienia w sprawach dotyczących realizacji Umowy Sprzedaży.
- Umowa może zostać zawarta w języku polskim i angielskim.
- Złożone zamówienie przez Kupującego od momentu jego potwierdzenia stanowi umowę sprzedaży zawartą pomiędzy Sprzedającym a Kupującym i jest ona archwizowana celem jej realizacji oraz dalszej ewidencji, a także jest ona dostępna dla Kupującego po zalogowaniu się przez niego do konta użytkownika. Kupujący, będący jednocześnie Konsumentem, ma prawo rozwiązać zawartą umowę sprzedaży bez jakichkolwiek konsekwencji aż do momentu wysłania towaru. O zamiarze rozwiązania umowy Kupujący zobowiązany jest poinformować Sprzedającego za pośrednictwem wiadomości e-mail bądź też telefonicznie. Zamówienie może być zmieniane lub korygowane aż do momentu przekazania towaru do wysyłki, za wyjątkiem zmian dotyczących formy płatności, których można dokonać wyłącznie za uprzednią zgodą Sprzedającego.
- Kupujący ma możliwość zakupu w ramach procesu zamówienia towaru dodatkowych usług oferowanych przez Sprzedającego. Przez usługi dodatkowe rozumie się:
- „Ochronę przed uszkodzeniem lub zgubą“ – jest to usługa, po zakupie której, w przypadku utraty lub uszkodzenia towaru przez przewoźnika, kupujący ma zapewnioną usługę specjalną, w ramach której sprzedawca sprawdzi i zajmie się sytuacją w pierwszej kolejności i niezwłocznie wyśle nowy towar.
- „Przedłużony termin zwrotu“ – jest to usługa, której zakup przedłuża termin odstąpienia od Umowy Sprzedaży poza termin określony w art. IX pkt 1 niniejszych OWU. Konkretny czas, o który zostaje przedłużony termin odstąpienia od umowy, jest podany w opisie tej usługi w ramach procesu składania zamówienia.
- „Ekspresowy zwrot pieniędzy“ – jest to usługa, w ramach której Sprzedający gwarantuje Kupującemu, że przy zwrocie towaru na skutek odstąpienia od Umowy Sprzedaży lub z innej przyczyny Kupującemu zostanie zapewniona usługa specjalna, polegająca na priorytetowym rozpatrzeniu takiego zwrotu i zwróceniu Kupującemu kwoty za zakup towaru.
Usługi dodatkowe są zamawiane jako odrębne usługi niebędące częścią zamówienia towaru. Cena usługi dodatkowej jest podana w ramach zamówienia i jest opłacana wraz z towarem. Usługi dodatkowe z uwagi na ich charakter są realizowane w momencie pakowania i wysyłki towaru, zatem do ich realizacji może dojść przed upływem terminu odstąpienia od Umowy Sprzedaży. Kupującemu nie przysługuje w takim przypadku prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży w związku z niniejszymi usługami dodatkowymi. Usługi dodatkowe nie są dostępne dla Przedsiębiorców.
IV. Cena
- Ceny zakupu towaru i usług są podane w sklepie internetowym i zawierają podatek od towarów i usług (VAT), wliczając w to wszelkie opłaty ustanowione prawem albo inne podobne świadczenia pieniężne. Koszty dostawy towaru są zróżnicowane w zależności od wybranego przez Kupującego sposobu dostawy i metody płatności należności za towar.
- Cena towaru podana dla danego towaru w momencie składania zamówienia jest ceną wiążącą zarówno dla Sprzedającego, jak też dla Kupującego i po złożeniu zamówienia nie ulegnie zmianie nawet w sytuacji, kiedy Sprzedający później zmieni wysokość ceny danego towaru, bądź też towar ten zostanie objęty akcją promocyjną. W przypadku wymiany tego samego rodzaju towaru na inny rozmiar, Kupujący zapłaci taką samą cenę jak przy pierwotnym zamówieniu. W przypadku gdy Kupujący żąda wymiany na inny rodzaj towaru, obowiązuje cena towaru zgodnie z aktualnym cennikiem, a Kupującemu nie przysługuje prawo do skorzystania z kodów zniżkowych, bonów prezentowych ani Kredytów.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany cen zakupu towarów, oferowanych do sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego, a także do organizowania akcji promocyjnych, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
- Sprzedający zapewnia różne rodzaje zniżek (lojalnościowe, ilościowe, za użycie kodów zniżkowych itp.). Z każdej zniżki można skorzystać tylko raz, chyba że Sprzedający w sposób wyraźny wskazał inaczej. W przypadku wielokrotnego użycia lub w przypadku, gdy zniżka zostanie wykorzystany niezgodnie z regulaminem rabatu lub promocji, Sprzedający ma prawo odmówić przyjęcia takiej zniżki. Kupujący zostanie o tym fakcie poinformowany i będzie miał możliwość złożenia zamówienia bez zniżki.
- Bony prezentowe. Bon prezentowy jest niepodzielny, tzn. cała wskazana na nim wartość musi zostać wykorzystana w ramach jednego zamówienia. W przypadku gdy bon prezentowy przewyższa swoją wartością wartość danego zamówienia, różnica nie podlega zwrotowi, ani w postaci nowo wydanego bonu prezentowego, ani w postaci środków pieniężnych. Podobnie bon prezentowy nie ulega wymianie na środki pieniężne. W ramach jednego zamówienia można wykorzystać maksymalnie pięć bonów prezentowych. Zakup bonu prezentowego nie może być połączony z wykorzystaniem kodu zniżkowego, o ile nie podano inaczej. Kupując bon prezentowy, zarejestrowany Kupujący nie zyskuje prawa do otrzymania Kredytów.
- Kod zniżkowy. W jednym zamówieniu można wykorzystać wyłącznie jeden kod zniżkowy. Kodu zniżkowego nie można wykorzystać przy zakupie bonu prezentowego.
V. Warunki płatności
- Płatność ceny zakupu jest dokonywana wyłącznie w złotych polskich.
- Kupujący może wybrać w procesie składania zamówienia jedną z następujących metod płatności ceny zakupu towaru:
- Płatność przy odbiorze: za pobraniem przy odbiorze towaru od kuriera albo w punkcie odbioru przesyłek partnera, gotówką albo kartą.
- Płatność z góry (płatność bezgotówkowa): szybki przelew pieniędzy z rachunku albo płatność kartą; płatność przelewem bankowym.
- Wykorzystanie kredytów finansowych / opcjonalnie cashback.
- Wybraną metodę płatności po złożeniu zamówienia można zmienić wyłącznie za zgodą Sprzedającego.
- Informacje o poszczególnych metodach płatności znajdują się również w zakładce Dostawa i płatność.
VI. Warunki dostawy
- Towar jest dostarczany przez Sprzedającego wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
- Sprzedający, zgodnie z zawartą umową sprzedaży, zobowiązuje się do dostarczenia Kupującemu towaru wraz ze wszystkimi jego częściami oraz akcesoriami. Kupujący, składając zamówienie, może dokonać wyboru jednego z następujących sposobów doręczenia:
- dostawa kurierem na adres podany w zamówieniu,
- odbiór osobisty w jednym z partnerskich punktów odbioru przesyłek.
- Obowiązek Sprzedającego w postaci dostawy towaru uznaje się za spełniony w momencie, gdy Kupujący będzie mógł zapoznać się z towarem w miejscu jego dostawy, o czym zostanie wcześniej poinformowany. W przypadku gdy Sprzedający ma wysłać towar celem jego dostarczenia Kupującemu – przedsiębiorcy, przekaże go kurierowi oraz umożliwi Kupującemu dochodzenie praw wynikających z zawartej umowy dostawy wobec kuriera. Dostawa towaru Kupującemu – Konsumentowi następuje z chwilą wydania mu towaru przez kuriera.
- W przypadku, gdy towar zamówiony przez Kupującego znajduje się w magazynie, Sprzedawca wyśle towar Kupującemu przeciętnie w terminie 2 dni roboczych liczonych od dnia zawarcia umowy sprzedaży. W przypadku, gdy Kupujący dokona wyboru płatności w formie bezgotówkowej, towar wysyłany jest przeciętnie w terminie 2 dni roboczych liczonych od dnia zaksięgowania wpłaty środków finansowych na koncie bankowym Sprzedającego.
- Terminy dostaw towaru podane są na stronie internetowej sklepu i mają charakter informacyjny. Uzależnione są od przewidywanych terminów dostawy firm kurierskich.
- Koszty wysyłki i opakowania, których wyboru dokonał Kupujący w trakcie składania zamówienia, ponosi Kupujący zgodnie z cennikiem obowiązującym u Sprzedającego. Koszty związane z dostawą towaru, jak też informacje dotyczące sposobu wysyłki towaru, dostępne są na stronie internetowej sklepu Sprzedającego w zakładce Dostawa i płatność.
VII. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży i rozwiązanie umowy za porozumieniem stron
- Sprzedający jest uprawniony do odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Kupującym w przypadku, gdy zamówiony towar nie jest już produkowany albo dostarczany, a także w przypadku oczywistego błędu w cenie towaru (tj. ceny, której wysokość w sposób rażący odbiega od ceny za dany typ/rodzaj towaru).
- Sprzedającemu przysługuje również prawo do odstąpienia od umowy w sytuacji, gdy Kupujący nie zrealizuje płatności w formie bezgotówkowej w terminie 1 dnia roboczego liczonego od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Kupujący może w dowolnym momencie od zawarcia Umowy Sprzedaży do momentu wysyłki towaru zwrócić się do Sprzedającego celem jej rozwiązania. Umowa Sprzedaży zostanie rozwiązania za porozumieniem stron w momencie, kiedy Sprzedający zatwierdzi jej rozwiązanie.
VIII. Warunki odstąpienia od Umowy Sprzedaży przez Kupującego będącego Konsumentem
- Zgodnie z art. 27 i nast. ustawy o prawach konsumenta (tj. ustawy z dnia 30 maja 2014 r., Dz.U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.) Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży bez podania przyczyny do 14 dni liczonym od dnia otrzymania towaru, względnie od odebrania ostatniej jego części, jeśli przedmiotem umowy jest więcej rodzajów towaru albo towar składa się z kilku części. Oprócz wskazanego wyżej ustawowego prawa do odstąpienia od umowy Sprzedający dobrowolnie udziela Kupującemu możliwości zwrotu lub wymiany towaru w terminie do 30 dni od jego otrzymania.
- Postępowanie przy odstąpieniu od umowy:
- Nie później niż 30. dnia po otrzymaniu towaru Kupujący powinien wysłać do Sprzedającego informację o woli odstąpienia od umowy.
- Kupujący jest zobowiązany do odesłania towaru do Sprzedającego, wraz z listem przewozowym lub kartą z instrukcją dotyczącą wymiany i zwrotu lub innym dokumentem potwierdzającym złożenie zamówienia (aby umożliwić identyfikację towaru i Umowy Sprzedaży) na adres: unuo.cz - expediční sklad Vožická 3163 - Lesikar, 390 02 Tábor ČESKÁ REPUBLIKA, bez zbędnej zwłoki, ale nie później niż w terminie 30 dni od odstąpienia od umowy. Zgodnie z art. 34 ust. 2 ustawy o prawach konsumenta (tj. ustawy z dnia 30 maja 2014 r., Dz.U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.) Kupujący w związku z odstąpieniem od umowy ponosi jedynie koszty związane ze zwrotem towaru. Zwrócony w ten sposób towar nie powinien nosić śladów użytkowania, powinien być nieuszkodzony i kompletny (włącznie z akcesoriami). Kupujący od momentu odstąpienia od umowy odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z jego użytkowania w sposób inny niż ten, który był niezbędny do zapoznania się z charakterem i właściwościami danego towaru, w tym także jego przeznaczeniem.
- Na skutek odstąpienia przez Kupującego od Umowy Sprzedaży, Sprzedający bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 10 dni liczonym od dnia odstąpienia od umowy, zwróci Kupującemu koszty dostawy zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt. 10 ustawy o prawach konsumenta (t.j. ustawy z dnia 30 maja 2014 r., Dz.U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.) w wysokości odpowiadającej najtańszemu sposobowi doręczenia towaru oferowanego przez Sprzedawcę. Sprzedający nie jest jednak zobowiązany do zwrotu Kupującemu środków pieniężnych do czasu, zanim kupiony towar nie zostanie zwrócony lub Kupujący nie wykaże, że został on wysłany, w zależności od od tego, które zachowanie Kupującego miało wcześniej miejsce.
- Zgodnie z art. 32 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta (tj. ustawy z dnia 30 maja 2014 r., Dz.U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.), jeżeli Kupujący odstąpi od Umowy Sprzedaży, wszystkie środki pieniężne otrzymane od niego z tytułu zawartej Umowy Sprzedaży, z wyjątkiem tzw. usług dodatkowych, zostaną mu zwrócone przez Sprzedającego bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 10 dni liczonym od dnia odstąpienia od umowy. Kupujący wybiera, w jaki sposób chce otrzymać zwrot środków, w formularzu online dotyczącym wymiany/zwrotu albo umieszcza tę informację w liście przewozowym dołączonym do przesyłki zwrotnej. Aby otrzymać zwrot środków, konieczne jest podanie przez Kupującego numeru bankowego rachunku osobistego. Jedynie w przypadku gdy zwrot pieniędzy tą drogą nie jest możliwy, Sprzedający po obustronnym porozumieniu zwróci Kupującemu należność przekazem pieniężnym. Kupujący otrzyma zwrot środków pieniężnych innym sposobem jedynie wtedy, gdy wyrazi na to zgodę i jeśli z tego tytułu nie poniesie dodatkowych kosztów. Pieniądze nie mogą zostać zwrócone na rachunki w systemie ACH (do spłaty pożyczek, kredytów, oszczędnościowe itp.).
- Prawo do korzyści promocyjnej (upominki, rabaty lub inne korzyści) powstaje wtedy, kiedy złożone zamówienie spełnia wszystkie warunki akcji promocyjnej. W przypadku odstąpienia Kupującego od Umowy Sprzedaży prawo to wygasa. Kupujący jest zobowiązany do zwrotu upominku Sprzedającemu wraz z nieodpowiednim towarem. Jeżeli Kupujący zwraca tylko część towaru, a wartość pozostałych towarów nie przekracza ustalonego limitu uprawniającego do otrzymania upominku, jest on również zobowiązany do jego zwrotu. W przeciwnym wypadku zostanie on obciążony kosztami odpowiadającymi jego wartości.
- Sprzedający umożliwia Kupującemu dokonanie zwrotu lub wymiany towaru za pośrednictwem elektronicznego formularza w sklepie internetowym. Kupujący nie nabywa prawa do bezpłatnej przesyłki w przypadku wymiany/zwrotu automatycznie. Jeżeli Kupujący w celach wymiany/zwrotu nie skorzysta z formularza online, jest zobowiązany do pokrycia kosztów przesyłki w pełnej wysokości. Wymiany i zwrotu za pośrednictwem sklepu internetowego Kupujący może dokonać kilka razy w odniesieniu do jednego zamówienia. Przy wymianie towaru za pośrednictwem wskazanego wyżej formularza online nie można korzystać z kodów zniżkowych. Zapisane Kredyty – cashback Zarejestrowany Kupujący może wykorzystać wyłącznie wtedy, gdy ma naliczone również Kredyty finansowe (uzyskane na przykład za zwrot towaru i zapisane na Koncie Klienta). W przypadku wymiany towaru inną drogą niż poprzez wskazany wyżej formularz online, nie można korzystać z żadnych Kredytów.
IX. Odpowiedzialność za wady, rękojmia
- 1. Sprzedający odpowiada wobec Kupującego za brak wad towaru w momencie jego odbioru. Sprzedający odpowiada wobec Kupującego w szczególności za to, że w chwili przejścia ryzyka uszkodzenia towaru na Kupującego:
2. towar posiada cechy uzgodnione przez strony, a w przypadku braku takich uzgodnień cechy, które Sprzedający lub producent opisał lub których Kupujący oczekiwał ze względu na charakter towaru i przeprowadzonej akcji promocyjnej,
3. towar nadaje się do celu określonego przez Sprzedającego lub do jakiego jest on zwykle używany,
4. towar odpowiada jakością lub wykonaniem umówionej próbce lub modelowi, jeżeli jakość lub wykonanie zostało określone zgodnie umówioną próbką lub wzorem,
5. jest towarem o odpowiedniej ilości, rozmiarze lub wadze, oraz
6. towar spełnia wymogi przewidziane przepisami powszechnie obowiązującego prawa.
7. Kupujący jest uprawniony do skorzystania z praw przysługujących mu z tytułu rękojmi za wady fizyczne towaru w terminie 24 miesięcy od daty jego odbioru. Powyższe nie ma zastosowania:
8. gdy towar jest sprzedawany po niższej cenie z powodu wady, dla której ustalono niższą cenę,
9. gdy towar jest zużyty w wyniku jego normalnej eksploatacji,
10. używanego towaru, z powodu wady odpowiadającej stopniowi użytkowania lub zużycia, jakie posiadał towar w momencie jego odbioru przez Kupującego lub
11. jeżeli wynika to z właściwości danego towaru.
12. Jeśli doszło do wadliwego wypełnienia Umowy Sprzedaży, Kupujący ma prawo do:
usunięcia wady poprzez dostarczenie nowego towaru wolnego od wad lub dostarczenie brakującego towaru, chyba że jest to nieproporcjonalne ze względu na charakter wady, a jeżeli wada dotyczy tylko części towaru, Kupujący może żądać wymiany tylko części; jeżeli nie jest to możliwe, Kupujący może odstąpić od umowy. Jeżeli jednak jest to nieproporcjonalne ze względu na charakter wady, w szczególności jeżeli wadę można usunąć bez zbędnej zwłoki, Kupującemu przysługuje prawo do bezpłatnego usunięcia wady; - usunięcia wady poprzez naprawę towaru;
- adekwatnej obniżki ceny zakupu; albo
- odstąpienia od Umowy Sprzedaży.
- Kupujący poinformuje Sprzedającego o dokonanym wyborze przysługującego mu prawa podczas zgłoszenia wady lub bez zbędnej zwłoki po jej zgłoszeniu. Kupujący nie może zmienić dokonanego wyboru bez zgody Sprzedającego; nie dotyczy to sytuacji, gdy Kupujący zażądał naprawy wady, która okazała się niemożliwa do usunięcia. Jeżeli Sprzedający nie usunie wad w rozsądnym terminie lub powiadomi Kupującego, że nie usunie wad, Kupujący może zamiast usunięcia wady, zażądać obniżenia ceny zakupu towaru lub też może od umowy odstąpić. Kupującemu będącemu Konsumentem przysługuje prawo obniżenia ceny, nawet jeśli Sprzedający nie może dostarczyć nowej rzeczy bez wad, wymienić jej części lub naprawić rzeczy, a także jeśli sprzedający nie zorganizuje naprawy w rozsądnym terminie lub zorganizowanie naprawy spowodowałaby znaczne trudności po stronie Kupującego – Konsumenta.
- Jeżeli wadliwe wykonanie umowy stanowi nieznaczne jej naruszenie, Kupujący ma prawo do usunięcia wady lub do obniżenia wartości ceny zakupu towaru. Do czasu skorzystania przez Kupującego z obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy Sprzedający może dostarczyć brakujące elementy lub usunąć wadę prawną. Inne wady Sprzedający może usunąć w sposób wybrany przez siebie poprzez naprawę towaru lub dostarczenie nowego towaru. Jeżeli Sprzedający nie usunie wad w rozsądnym terminie lub odmówi usunięcia wad, Kupujący może żądać obniżenia ceny zakupu albo może od umowy odstąpić. Kupujący nie może zmienić wyboru bez zgody Sprzedającego.
14. Kupujący ma prawo do dostarczenia nowej rzeczy lub wymiany części nawet w przypadku wady możliwej do usunięcia, jeżeli nie może z rzeczy prawidłowo korzystać z powodu ponownego wystąpienia wady po naprawie lub z powodu większej liczby wad. W takim przypadku Kupujący ma prawo od umowy odstąpić.
15. Jeżeli okres, przez jaki towar może być używany, jest wskazany na sprzedanym towarze, na jego opakowaniu, w instrukcji dołączonej do towaru lub w reklamie zgodnie z innymi przepisami prawa, Sprzedający udzieli Kupującemu gwarancji jakości w tym zakresie. Gwarantując jakość, Sprzedający zobowiązuje się, że towar będzie nadawał się do zwykłego użytku przez określony czas lub zachowa swoje zwykłe właściwości. Okres gwarancji trwa od momentu dostarczenia towaru Kupującemu; jeżeli towar w ramach zawartej umowy został wysłany, okres ten trwa od momentu doręczenia towaru do miejsca przeznaczenia. Kupującemu nie przysługuje rękojmia/gwarancja, jeżeli wada została spowodowana na skutek zdarzenia zewnętrznego po przejściu ryzyka uszkodzenia towaru na Kupującego. Nie dotyczy to sytuacji, gdy wada została spowodowana przez Sprzedającego.
16.Reklamacje można składać na podstawie zgłoszenia reklamacyjnego, które Kupujący wraz z reklamowanym towarem przesyła pod adres: unuo.cz - expediční sklad, Vožická 3163 - Lesikar,
390 02 Tábor,ČESKÁ REPUBLIKA. Jeżeli Kupujący skorzysta z przysługującego mu prawa w postaci zgłoszenia wadliwego wykonania umowy, sprzedający potwierdzi na piśmie, kiedy Kupujący skorzystał z tego prawa.
X. Szczególne unormowania dotyczące rozpatrywania reklamacji Kupującego będącego Konsumentem
- Sprzedający lub upoważniony przez niego pracownik rozpatruje reklamację niezwłocznie, w szczególnych przypadkach nie później niż w terminie trzech dni roboczych. Do tego terminu nie wlicza się czas odpowiedni względem rodzaju towaru, konieczny do specjalistycznej oceny wady. Reklamacja włącznie z usunięciem wady musi zostać rozpatrzona bez zbędnej zwłoki, w terminie najpóźniej do 30 dni od dnia przyjęcia reklamacji, o ile Sprzedający nie uzgodni z Kupującym dłuższego terminu. Po upłynięciu tego terminu Kupującemu przysługują te same prawa, które dotyczą sytuacji, w której wady nie można usunąć.
- Sprzedający jest zobowiązany do złożenia Kupującemu pisemnego zaświadczenia, kiedy Kupujący skorzystał z przysługujących mu praw, jaka jest treść roszczeń reklamacyjnych oraz jakiego sposobu rozpatrzenia reklamacji Kupujący się domaga; następnie potwierdzenia terminu oraz sposobu rozpatrzenia reklamacji, w tym także potwierdzenia przeprowadzenia naprawy i czasu jej trwania, względnie pisemne odmówienie przyjęcia reklamacji. Wszystkie informacje wysyłane są do Kupującego drogą mailową (w załączeniu protokół przyjęcia reklamacji oraz protokół reklamacyjny).
- Zgodnie z postanowieniami art. 12 ust. 1 pkt 21 oraz art. 39 ust. 1 pkt 14 ustawy z dnia z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj. Dz.U. 2020 poz. 287 z późn. zm.) Sprzedający informuje, że w ramach pozasądowego sposobu rozwiązania sporu Kupujący może zwrócić się do organu kontrolnego, którym jest Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów rozpatruje pozasądowe skargi konsumentów w trybie oraz na warunkach określonych odpowiednimi przepisami prawa.
XI. Ochrona danych osobowych
Potrzebne informacje o przetwarzaniu danych osobowych można znaleźć pod adresem: https://www.unuo.pl/ochrona-danych-osobowych/.
XII. Rozwiązywanie sporów
- Wszelkie wzajemne spory pomiędzy Sprzedającym a Kupującym podlegają ostatecznemu rozstrzygnięciu przed sądami powszechnymi.
- Zgodnie z ustawą z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz.U. poz. 1823) Kupujący będący jednocześnie Konsumentem ma prawo do pozasądowego rozwiązania sporu wynikającego z zawartej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług. Bliższe informacje znajdują się na stronie https://uokik.gov.pl.
- Postępowanie w przedmiocie pozasądowego rozstrzygania sporu wszczynane jest wyłącznie na wniosek Konsumenta i tylko wtedy, gdy spór nie został rozstrzygnięty bezpośrednio ze Sprzedającym. Wniosek może zostać złożony nie później niż w terminie 1 roku liczonego od dnia, w którym Konsument po raz pierwszy skorzystał z przysługujących mu praw wobec Sprzedającego.
- Konsument ma prawo do załatwienia swojej sprawy online na drodze pozasądowego rozstrzygania sporu za pośrednictwem platformy ODR, dostępnej pod następującym adresem: ec.europa.eu/.
- Sprzedający zobowiązuje się dążyć w pierwszej kolejności do pozasądowego rozstrzygniecia sporu z Kupującym, o ile Kupujący wyrazi na nie zgodę.
- To postępowanie nie stanowi mediacji zgodnie z art. 183 i n. Kodeksu postępowania cywilnego (Dz.U. 2023.1550), a skorzystanie z tej drogi nie uprawnia stron do zwrócenia się ze swoją sprawą do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub do sądu.
- Przez okres trwania sporu w ramach pozasądowego rozstrzygania sporu nie trwają ani też nie rozpoczynają swojego biegu terminy dotyczące przedawnienia oraz terminy prekluzyjne zgodne z Kodeksem cywilnym, chyba że jedna ze stron sporu wyraźnie odmówi dalszego uczestnictwa w nim.
- Nadzór nad prawidłowym stosowaniem przepisów w zakresie ochrony Konsumenta zgodnie z ustawą z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie Konkurencji i Konsumentów (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 275) wykonuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (https://uokik.gov.pl).
XIII. Postanowienia końcowe
Niniejsze ogólne warunki umowne obowiązują w brzmieniu podanym na stronach internetowych Sprzedającego w dniu wysłania zamówienia elektronicznego przez Kupującego. Ogólne warunki umowne w oczywistym brzmieniu są również wysyłane Kupującemu wraz z potwierdzeniem zamówienia. Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany ogólnych warunków umownych.